جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر : 115104 زمان انتشار : 25 خرداد 1396 11:30:00

نجفی‌زاده: رویکرد «سینما مخاطب» کاملا اقتصادی است/ ملاک نقد فیلم‌ها میزان فروششان است

مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی «سینما مخاطب» گفت: این برنامه به تمامی فیلم‌های در حال اکران می‌پردازد و ملاک نقد فیلم‌ها میزان فروششان روی پرده است.

 به گزارش سینماخبر،«محمد نجفی‌زاده» که به همراه علی صادق شیرازی تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی «سینما مخاطب» را دارد،گفت: رویکرد این برنامه کاملا اقتصادی است و  به اقتصاد سینما و ساختار سینما می‌پردازد و در حقیقت اکران فیلم‌ها و نحوه مدیریت در سینما را بررسی می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: نجفی‌زاده: رویکرد «سینما مخاطب» کاملا اقتصادی است/ ملاک نقد فیلم‌ها میزان فروششان است

وی ادامه داد: ما به هیچ عنوان فیلم‌ها را نقد نمی‌کنیم. البته نقد منصفانه‌ای بر ساختار کلی سینما خواهیم داشت که آن هم در جهت پیشرفت و بهتر دیده‌شدن فیلم‌های سینمای ایران خواهد بود. قطعا در کنار اینکه به مسائل اکران فیلم‌ها در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم تلاش می‌کنیم محلی برای درآمدزایی سینمای ایران نیز باشیم.

وی با بیان اینکه مخاطب جامعه هدف ماست، در توضیح بیشتر راجع به درآمدزایی برنامه و اینکه امکان دارد این برنامه محلی برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی باشد نیز عنوان داشت: اصلا و ابدا قرار نیست که تبلیغ یا درآمدزایی کنیم. شبکه تلویزیونی ایران کالا بر اساس تولید ملی و کالای ایرانی است. سینما هم یک کالای ایرانی است و شبکه ایران کالا راه اندازی شده تا محصولات ایرانی دیده شود. در این میان شرایطی ایجاد شده که به بخش فرهنگی و حوزه سینما هم پرداخته شود.

نجفی‌زاده تصریح کرد: اگر مردم خسته و غمگین و عزادار باشند با دیدن فیلم به آرامش می‌رسند. این فیلم می‌تواند در هر ژانری باشد و حتی اگر در تحریم هم باشیم، سینما می‌تواند به مردم انگیزه و آرامش بدهد. نظام جمهوری اسلامی از طریق سینما می‌تواند آرامش بسیاری را به مخاطب بدهد. البته این موضوع با اعتماد همراه است و نه اینکه سینماگران از این اعتماد سوءاستفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام فیلم‌ها برای ما قابل احترام هستند ولی ملاک ما فروش فیلم‌هاست، گفت: فروش فیلم یعنی مخاطب. ما با محتوا، ساختار و ژانر کاری نداریم. فیلم یک اثر هنری است و اگر کسی هم نقدی دارد، برود فیلم بسازد و مخاطب جذب کند. محوریت سینما مخاطب بر این است که پول سینما از کجا می آید، چگونه خرج می شود و به جیب کسی می‌رود؟ و اینکه چگونه یک فیلم دیده می‌شود و یا یک فیلم خوب چرا خوب دیده نمی‌شود؟ ما نقد جدی نسبت به این ماجرا داریم. مثلا ویلایی‌ها که یک فیلم ارزشی و قابل احترام است، باید بررسی بشود که چرا دیده نشده؟ پخش کننده‌اش که همان پخش کننده فیلم‌های خوب بد جلف و گشت 2 و حوزه هنری هم بوده. چرا اقبال نداشته؟ برخی فیلم‌ها رها می‌شوند و دیده نمی شوند. برای برخی فیلم‌ها زحمت بیشتری باید کشید.

وی در پایان گفت: تشکر ویژه از آقای زابلی‌زاده مدیریت محترم شبکه ایران کالا بخاطر نحوه مدیریت متفاوتشان دارم و اینکه بیانات مقام معظم رهبری را به نحوه احسن اجرا میکنند.

فارس

OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
آخرین اخبار

Valid XHTML 1.0 Transitional

كليه حقوق برای سینما خبر محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت. Copyright © 2011